Monday, June 28, 2010

hadits brooooooooo


hadits brooooooooo


salam........... kepada sahabat-sahabat, teman-teman, rakan-rakan, kawan-kawan, saing-saing,......................

semoga lu semua sihat. mula-mula bro kita bersyukur la kepada Allah. ko gano............


ok bro and sis, today is monday, but today........................

tak reti nak tulis bahasa org putih ni. ok bro kita stop kejap cite bro cikai ni. sebab gua nak kongsi dengan lu orang semua gapol itu hadits, biasa kita dengan ustaz ko ustazah ko kawan kita ko pakcik makcik sebelah rumah ko, siapa-siapa la sebuat hadits, gua dulu serius bro entah gapol entah hadits ini. so mlm ini bro gua cite kat lu org sikit................... hari itu bro cikai dah baca kan artikel pasal hadits, ok lu orang fehem kan, apa lu org fehemmmmmmmmmm


hadits ini dia adalah salah satu sumber rujukan agama islam lepas Al-quran kan.


Aku tinggalkan kamu dua perkara, kamu tidak akan sesat selama mana kamu berpegang dengan kedua-duanya, iaitu kitab Allah (Al-Qur’an) dan sunnahku.” (Hadis riwayat al- Hakim)


maka bro.... hadits ini penting bro. sumber rujukan nak buat hukum ke ibadah ke apa ke......

tapi bro. buka semua hadits ini betul bro. dia ada jenis bro.........
1. Sahih (authentic)
2. Hasan (good)
3. da'if (weak)
4. maudu' (palsu)

biasa orang buat hukum guna yang no 1 and 2 ...........

ok bro sekian gua rasa malas pulak nak tulis nati gua cite lagi, sikit-sikit brooooooooo and sis.............

salam







No comments:

Post a Comment