Tuesday, June 22, 2010

BRO................... part 3

BRO................... part 3


kepuk-kepuk: oooo mcm itu ko. dah bro, gua pun pernah rasa mcam lu rasa bro.... gua rasa bro kita ni tak ada nila kat dunia ni bro..............

cikai: doh lepas itu gano brooo.........sedih gua macam ni bro. biasa-biasa ya hidup guaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............................................

kepuk-kepuk: relax bro. sat-sat, gua fikir dulu bro................. gapol kertas kuning ni brooo
gua baca dulu boro


salam


LU orang kenal ke dengan mamat ni Maher Zain. Gua tak kenal pun, tapi tak apo. biar gua kongsi sama lu orang siapa mamat ni dia lahir kat Tripoli – Lebanon tapi pada umur dia setahun jangung ,iaitu 8 tahun, dia orang ni satu family telah moved to Sweden. Mamat ni dia punya inspiration pasal muzik ni adalah ayahnya sendiri la seorang penyanyi juga. Gua ringkas kan cerita. mamat ni masa kat sweden itu active juga la dalam muzik-muzik ni, tu tu pindah New York, bergelut dengan industri muzik kat sana. new york itu tempat maksiat tu.( fakta fikir sendiri) But for Maher it felt like this was far from what he would call ‘the dream’, “I loved the music but I hated everything that surrounded it, it always felt like something wasn’t right”. mamat ni berasa macan ni la.paham tak bahasa orang putih ni. gua nak cakap kat lu orang,bergitu la kalu iman masuk dalam hati. hidayah itu boleh masuk kat siapa saja. tak kira la lua rempit sejati ke, lu mat jambu ke, lu bohsia ke, apa ke kan. gua dulu pun jahat lagi dari lu orang. jika Allah berkehendak kebaikan pada sesorang Dia paham kan orang itu dalam agama, Allah buka hati lua orang, tetapi kena cepat-cepat tangkap la,sebab hidayah ini macam komet,kejap je dia menlintas,kalu tak tangkap hilang la hidayah itu. berceramah pulak gua.jangan marah ok kita sambung mamat ni. so mamat ni, sebab dia rasa macam ada sesuatu tak kena kan, dia pun balik la ke sweed, kecewa dengan dunia muzik sehingga la mamat ni dia met a group of brothers who were active in the Islamic community in Stockholm and he started regularly attending his local mosque that he felt like he’d reached ‘home. dia jumpa dengan orang-orang yang acitve dalam islam dia pun baru berasa ini la dia apa yang dia hendak. lepas itu dia guna muzik untuk bantu orang lain.



mamat ni cakap “If I had one thing I’d like to tell people out there it would be that it’s so easy to see the right way if we just open our eyes and look properly; that’s what happened to me.” , gua memang respect la mamat ni. gua bangga dengan mamat ni. nok nagis rasa kalu baca cerita dia.

kepuk-kepuk: bro gua rasa lu dah terima hdiayah ni bro. kena tangkap cepat-cepat ni bo.......................

cikai hanya diam............................................

No comments:

Post a Comment