Wednesday, June 23, 2010

BRO................... part 4

BRO................... part 4


selepas pulang dari belanje kepuk-kepuk yang kurus macam lidi itu, cikai pulang ke rumah dengan mebawar bersama-samnya kertas yang kepuk-kepuk found itu. cikai membaring kan dirinya yang biasanya itu dengan rasa biasa dan selambe biasa nya untuk melelapkan mata yang bekedik-kedik walaupun pun waktu mash lagi muda, bab orang kata malam masih muda..bro...

maka bebaring la cikai di atas tilamnya yang tak empuk dan masan itu...............
cikai mengambil kertas tadi, di bacanya balik( kertas dlm part 3)..

betul ke aku dapat hidayah ini, betul ke ni, bial betul isk betul ke, bial betik, betik betik....
betul ke ni aduh betul ke, betul ke..............

aku call samad la tanya dia


cikai:salam broooooooooo samad, mu buat gapol bro....

samad: salam cikai lam tok dengan cite,mu gano loni

cikai: biasa-biasa je brooooooooo

samad: solat rajin tak

cikai: boleh tahan bro.,heheh, bro gua nak tanya ni bro...

samad:tanya gapol bro..... macam serius je, tanya keputusan fifa ke.....

cikai: buat lawak pulak mamak ni, penampor kan. ni gua nak tanya bro..
lau rasa Allah nak beri pentunjuk ko dekat aku................

samad :kenapa tidak sahabatku aku kasi tahu hadits ko mu.....


cikai: gapol hadits itu samad

samad: mu tok tahu ko. ok kita baca artikel ini...

gapol itu hadist? pemacu keras ko, deng ingat ini harddisk ko. orang tanyo hadits laa.bodo betul ni, sekelo mana dulu ni.


ok mungkin anda semua pernah mengalami masalah di atas, gua pernah beb. tetapi tak adalah sapa kena bodo kan kan. tapi dulu gua tak tahu gapol la hadits ni, biasa la kan dulu mak suruh belajar agama, gua p ,tapi p main. tapi brooooo.............................


jangan risau, hari ini bial, gua cerita apa itu hadits.


hadits ini bro ini kalu ustaz2 kata ,hadits ini adaloh perbuatan atau kelakuan nabi muhammad saw yang diriwayatkan oleh sahabat-sahabatnya untuk menjelaskan atau menetukan sesuatu hukum islam.


makcik sebelah rumah:pak ustaz diriwayatkan itu apo yooo

pak ustaz : oo bisa-bisa saja, kot riwayat engak tahu makcik.

makcik: pak ustaz tahu tak

pak ustaz; MACAM TAK TAHU, riwayat itu kata dasar nya ayat. jawapanya DIBERITAHU ,

makcik: sahabat-sahabatnya itu siapa pak ustaz.

pak ustaz: sahabat-sahabatnya itu. orang-orang yang dapat bertemu dan beriman dengan ajaran nabi muhammad saw.

makcik: OOOOOO. ah pak ustaz, balik dulu la, macam boring jeee......

pak ustaz; engak apa makcik. bisa-bisa sikit-sikit dulu don.

makcik 2 cepat-cepat naik basikal dengan laju sebab malas layan pak ustaz yang tak reti cakap indo tapi nak cakap.
sambung..................



No comments:

Post a Comment